Account maken  Inloggen
3ddy
3D Generalist
 Like
Volg
Vrienden van 3dhype:

Soldaat Bruce 3.0

Voor re-lion heb ik een character ontwikkeld genaamd Bruce. Ik heb gebruik gemaakt van 3dsmax, Zbrush en Photoshop. Het karakter heeft een diffusemap, normalmap en een specularmap van 2048 bij 2048. Het karakter zonder Diemaco is binnen 6000 polys opgebouwd. 11 jaar geleden geplaatst 0 Likes 16445 Views 14 Reacties
 Deel
 Pin
 Tweet
 Deel
14 Reacties
Frans
Helmpje af 3ddy.

Heb jij voor het uniform nog een bepaald land op het oog gehad of is het de bedoeling dat er een algemeen idee van een militair ontstaat?

De rechterhand is prima geslaagd. Van de linker hand zouden de vingers meer gekromd kunnen zijn om de handbeschermers in de hand te laten rusten.
Like    0
 11 jaar geleden
3ddy
Het is voor de Nederlandse Defensie. Het vlaggetje is op zijn linkerschouder (voor ons rechts) De linkerhand is nog niet geskinned Aangezien het karakter niet symmetrisch is was het jammer genoeg niet over te zetten met een mirror functie in de skin modifier
Like    0
 11 jaar geleden
Code
Nice 3ddy,

denk ik tenminste, want ben niet zo thuis in "het aantal polys"

Waarom werk je eigenlijk zo veel voor defensie? Had altijd een no-war-person achter je gezocht.h-)
Like    0
 11 jaar geleden
Frans
OK, ik had de driekleur over het hoofd gezien.
Hier wat tips waar jij wellicht wat aan hebt.
De lichtste kleur van de uniform stof is oker/zandkleur. Nu is het bijna het stofje dat de marine gebruikt, maar die hebben een ander patroon. Het bokketuig kan vervangen worden door het ops-vest. Mocht je het bokketuig willen handhaven dan horen de bovenste tassen daar niet te zitten. Tussen de schouderbanden zitten aan de voorkant twee smalle klipbanden ter hoogte van het borstbeen en het middenrif en een bredere band op broekriem hoogte. De tasjes hebben geen zichtbare stikranden.
De helmovertrek heeft twee horizontale banden en een kruisband waarvan de repen voor en achterlangs en aan de linker en rechterzijde lopen. Je zou er ook nog de band met de twee reflector vlakjes op kunnen maken. Het vlaggetje zit op een pennenzakje op de zijkant van de linkermouw, op de jas. Je mag de bolling van de jas weglaten want die valt recht naar beneden. Het bovenste boordeknoopje wordt altijd open gedragen. Hierdoor is de bovenrand van een zandkleurig hemd of camokleurig shirt zichtbaar. De drukknopen zijn matzwart. Een embleem zit op de rechterarm en het naamlint boven de rechterborstzak. Een ander embleem zit boven de linker borstzak. Om te voorkomen dat jij je vastlegt op een bepaald onderdeel kun je volstaan met het aangeven van de klitteband vlakken waar deze emblemen en linten normaal zijn aangebracht.
Wat een opvallend gemis is aan de linkerzijde ter hoogte van de broekriem is de veld-/cbrnmaskertas. Aan de rechterzijde hoort de veldvles in foudraal.
De diemaco kolf en handbeschermers zijn standaard zwart bij de door jou gebruikte C7. Omdat het wapen zelfs is voorzien van de bajonetfitting mis ik de voorste en achterste cordonbeugel en de wapenriem. Het wapen heeft bij jou nog de beschermdop op de mondingsvlamdemper zitten maar wellicht is dat jouw bedoeling.
Like    0
 11 jaar geleden
Ivo-D
Ziet er goed uit , had over msn al wat crits gegeven, maar zag nu net iets wat volgensmij nog niet genoemd is.

Voor ons zijn linker onderarm, daarbij zit de mauw nogal strak om de arm, ziet er een beetje apart uit, nu valt het nog niet zo op, maar als het gaat renne, lopen / animeren dus geeft het gehele karakter waarschijnlijk een beetje een slappe indruk, door de dunnen onderarmen die hierdoor geaccentuerd worden.

Ik zou dat dus wat losser maken, nu is het al geweight en kan je geen mesh meer toevoegen..

Je had ok moeten skinwrappen :P dan had symmetrie niet uitgemaakt ... nu wellicht een beetje laat, maar zou als het mogelijk is qua engine etc altijd gebruiken, zo kan je altijd nog aanpassingen doen in je model, en is het weighten zo gedaan.
Like    0
 11 jaar geleden
3ddy
Skinwrappen weet ik niet zeker of dat ondersteund wordt, ookal heeft het dezelfde weights, ben benieuwd. En die onderarm, kan ik nog fixen. Thx!
Like    0
 11 jaar geleden
Frans
@3ddy,

een nieuwtje voor mij. Dit vest kende ik nog niet
Like    0
 11 jaar geleden
3ddy
Het is een Afrika vest, lied ik mij vertellen. Niet dat het een Nederlands vest is, maar goed, het zag er cool uit.
Like    0
 11 jaar geleden
3ddy
@frans:
Je hebt gelijk met die Diemaco. Het is een C7. Gelukkig want ik moest ook een C7 ooit maken. De gun is al een jaartje oud, en wist dat er een verschil zat en was er zwaar van overtuigd dat ik een C8 had gemaakt... niet dus.
Like    0
 11 jaar geleden
Frans
@3ddy,

de C8 is de uitvoering met korte loop maar ook daar zijn behoorlijk wat variaties op volgens mij. Standaard zijn alle wapens in ieder geval gewoon zwart inclusief de kijkers alhoewel dat groen natuurlijk wel peppie staat.

De C7 is met handvat (bijna de M16) en de C7A1 die met kijker.

Gaat jouw karakter gebruikt worden voor een simulatie-game o.i.d.?
Like    0
 11 jaar geleden
3ddy
Gaat jouw karakter gebruikt worden voor een simulatie-game o.i.d.?

Idd, hier een reclamefolder hoe het zou moeten worden. In deze folder zie je nog soldier 2.0.
http://www.re-lion.com/pdfs/VIT.pdf
Like    0
 11 jaar geleden
Frans
Lijkt mij interessant om tijdens simulaties bewegingsvrijheid te hebben. Is de reden dat het gebruikte wapen geen kijker/oogdop heeft het voorkomen van beschadigingen op de te dragen monitor voor de ogen?
Gaaf project. Succes.
Like    0
 11 jaar geleden
3ddy
Ik ben niet op de hoogte van een reden. Maar het is inderdaad een gaaf project.
Like    0
 11 jaar geleden
Frans
Hij kan maar is inderdaad een oud model met ski inkeping in de hak.
Hoogte, kleur en algemene vorm zijn OK. Binnen de KL zijn minstens vijf soorten zwarte kisten in gebruikt op het moment, dus wat dat betreft kun je wat kanten op.
Like    0
 10 jaar geleden
Mastone
Dat het leger nog steeds op die dingen loopt koop gewoon een paar sportschoenen loopt makkelijker sneller en je valt niet op .

Over het model ziet er goed uit er zijn alleen een paar dingetjes die me opvallen, maar dat kan ook komen omdat ie onder een bepaalde hoek staat hoor;
zijn linkerknie lijkt een beetje naar binnen gebogen te staan
Schouders staan erg naar achteren gericht en vrij hoog, misschien iets laten zakken en een klein stukje naar voren?
verder erg goed hoor
Like    0
 10 jaar geleden
Pgabriel
Daar is die inkeping dus voor....
Damn, je komt nog ergens achter @ 0815
Like    0
 10 jaar geleden
Frans
Heel fraai 3ddy.

Maak jij er nog een kijker op?

De patroonhouder mag wat glimmender en grijzer want de belijning geeft aan dat jij een ijzeren hebt geplaatst. De kunststof uitvoering heeft het lijnenspel dat jij bij de afbeeldingen ziet die jij eerder in dit item laat zien.
Like    0
 10 jaar geleden
3ddy
De patroonhouder mag wat glimmender en grijzer want de belijning geeft aan dat jij een ijzeren hebt geplaatst. De kunststof uitvoering heeft het lijnenspel dat jij bij de afbeeldingen ziet die jij eerder in dit item laat zien.

Hmm inderdaad. Ik had hem doffer gemaakt omdat de diemaco die op mijn schoot lag tijdens het modellen de ijzeren patroonhouder wat doffer was. Maar dat kan natuurlijk ook omdat die veel gebruikt is, ik zag namelijk dat hij al een keer overgespoten was.

De kijker heb ik wegens ons plastic model (de joystick laten we maar zeggen) die ook geen kijker heeft weggelaten, zodat de player precies hetgene vast heeft. Maar de kijker kan er nog op als dat gevraagd wordt
Like    0
 10 jaar geleden
Frans
Gevangen midden in een aktie.

Laat je man zijn wapen nog wel in de schouder zetten.
Like    0
 10 jaar geleden
3ddy
Jep
Like    0
 10 jaar geleden
Kanga
Nice figure!
Lots of good work here but my preference is for characters. Lots of research I see.
Like    0
 8 jaar geleden
3ddy
Bedankt. Ja en natuurlijk weer niet genoeg onderzoek, het jasje mag niet geheel dicht geknoopt zijn.
Like    0
 8 jaar geleden
Ionisys
heel netjes, vooral de textures
Like    0
 7 jaar geleden
Meer van  3ddy
Sneltoetsen
Vorige
Volgende
Sluiten
esc